Vårt främsta mål att stödja våra kunder på det sätt som fungerar bäst för dem med flexibla lösningar.
Vad avser SEO och digital marketing är det vår övertygelse att detta blir allt mer affärskritiskt och därmed viktigare för företag att själva äga och styra denna process i företaget
För företag är det avgörande för framgång att följa SEO bästa praxis. En korrekt optimerad webbplats kommer att rankas organiskt för högt värdefulla sökord, ta emot organisk söktrafik och i slutändan generera säljleads som kommer att konvertera till betalande kunder.
Det är ingen hemlighet att sökmotoroptimering är viktigt, men vem ska göra SEO-arbetet? Marknadsföringsteam har två alternativ: bygga ett internt team av SEO-proffs, eller anlita en SEO-byrå för att hjälpa till.
Vad är Inhouse SEO?
Intern SEO förlitar sig på ett internt team av marknadsförare som anlitats av din organisation för att utföra daglig marknadsföring och SEO-operationer.
Dessa personer kommer långsiktigt att ansvara för saker som interna SEO-revisioner, optimering på sidan, teknisk SEO-problemlösning, innehållsskapande, länkbyggande, konkurrentanalys och sökordsforskning.
Det är viktigt att notera att SEO-uppgifter ofta tilldelas medlemmar i ett mer allmänt marknadsföringsteam. Till exempel kan du anlita ytterligare en marknadsföringsspecialist för att gå med i ditt team för att hjälpa till med SEO-arbete.
Som generalist kan den här personen också vara ansvarig för saker som e-postmarknadsföring, PR och betalda sociala kampanjer. In-house marknadsförare bär ofta många hattar, så det kan vara svårt för dem att ägna den nödvändiga tiden åt SEO.
Vid det här laget undrar du förmodligen hur du ska välja mellan de två. Ska du anställa nya medarbetare för att ta itu med din organisations SEO, eller ska du arbeta med en byrå för att göra jobbet åt dig? Låt oss ta en titt på för- och nackdelarna med var och en.
För- och nackdelar med intern SEO
Fördelar:
Du kommer att ha större insyn i det arbete som görs och har förmågan att snabbt göra ändringar
Intern personal är enbart fokuserad på ditt företags webbplats
Interna teammedlemmar kommer att ha en gedigen förståelse för din organisations kultur, värderingar och övergripande affärsmål
Det är lätt för interna SEO-team att samarbeta med andra team, som PR, webbutveckling och försäljning